środa, 25 listopada 2009



Czy jest ktoś kto nie rozpoznaje tego pana?? Mężczyzna na obrazku to Czesław Niemen. Mam nadzieję,że większość czytających to osób bez zastanowienia od razu wypowiedziała imię tego artysty.Moim zdaniem muzyk ten bez wątpienia zasługuje na miano legendy.

Czesław Niemen, właśc. Czesław Juliusz Wydrzycki (ur. 16 lutego 1939 w Starych Wasiliszkach koło Nowogródka[1], zm. 17 stycznia 2004 w Warszawie) – polski piosenkarz, kompozytor, multiinstrumentalista i autor tekstów piosenek. (zaczerpnięte z Wikipedii)
Obdarzony był głosem o szerokich możliwościach, zarówno jeśli chodzi o skalę, jak i możliwości intonacyjne i brzmieniowe; był jedną z największych indywidualności polskiej sceny rockowej, wielokrotnie w awangardzie docierających do Polski kolejnych stylów muzycznych, tworząc równolegle swoją własną, całkowicie autonomiczną muzykę.

Osobiście uwielbiam jego piosenki, m.in. Dziwny jest ten świat, Wspomnienie,Pod papugami, Sen o Warszawie. Kiedy słucham tych utworów,aż ciarki przechodzą mi po całym ciele. Jestem pełna uznania dla umiejętności i talentu Niemena. jego piosenki należą do trudniejszych pod względem melodycznym ale i interpretacji, emocji które towarzyszą tym dziełom.

3 komentarze:

  1. Zgadzam się z Tobą. Ja również uwielbiam "Dziwny jest ten świat", "Pod papugami" i "Sen o Warszawie". Mogłabyś też wrzucić linki do piosenek na przykład. Wiadomo każdy może sobie znaleźć, ale po przeczytaniu postu, aż ma się ochotę posłuchać, kliknąć w link hehe

    OdpowiedzUsuń
  2. Czesław Niemen, to cudowny wokalista, szkoda, że współcześnie większą rangę nadaje się show, a nie np. twórczości. O tym, jak wielkim artystą był, może świadczyć chociażby to, jak trudno współcześnie popularnym piosenkarzom dobrze zaśpiewać piosenki Niemena.

    OdpowiedzUsuń
  3. co do linka to słuszna uwaga :) sama tez o tym pomyślałam, choć chciałam os razu wstawiać filmiki z youTube, niestety jak dotąd ni odkryłam jeszcze jak to zrobić...

    OdpowiedzUsuń